like this blog?

Thursday, March 12, 2009

keputusan SPM ?














semua ni aku baru dapat tadi. uih. sijil harap je berlambak2. tapi keputusannye ? sila klik gambar tu ye kawan2. haha alamak tak penuh la ? tu menunjukkan result aku yang teruk, heh, lagi teruk dari trial, kecewa teramat ! tak aku sangka. :(

then aku keluar je Dewan Lestari tu, pehh aku dikerumun dengan junior2 dorm aku, pengawas2 aspura batch aku & pengawas2 aspura batch junior aku. gilakk ahh ramai gila kerumun aku, sesak aku dibuatnye. weii ape ni ? bukan muhrim oii ! jauh2 shuhh. haha. "kak nani !! dapat berape ? mesti straight a's kan ?" , "weh member ! berape kau dapat ?" , "nani !! kau mesti gempak !!" . huhu. then ape lagi, menangis jugak aku kat situ weh ! haha malu je. "aku jatuh ar, jauh dari target aku, sorry korang", wuwu. sedih gila tahap dewa ouh. then mereka yang kerumun aku bagi ar kate2 semangat. siap boleh buat lawak lagi. hoii pandai korang bermadah yea. hihi. thanks guys. sayang gila korang okey ! :) padahal kecewa teramat tak boleh hilang ouh. :(

bukan tu je, pastu bertubi2 la mesej & call masuk, number yang tak kenal pun ade. banyak pulak tu. hoii mane dapat number aku hah ? haha. ade yang aku layan, ade yang aku buat tak tau je. segan siot nak kate. hihi. pastu kan, aku jumpe semua geng pengawas aku, peh ? result semua lebih kurang same dengan aku je. semua tak percaye ouh. then takpe2 semua macam cool gila padahal membebel2 result tak puas hati. yela lari jauh dari target ouh. haha takpe2 bile dah jumpe geng, ape lagi tak ingat dunia la. tak boleh bla, semua pakat baju warna same oii, coklat, gahh, best, rindu !

sampai sekarang aku tetap rase kecewa jugak. aku penat struggle tapi ni je yang aku dapat ? takpela, sekarang aku nak fikir yang baik2 je. mungkin Allah nak uji sejauh mane ketabahan aku kan. yela mane tau, kalau aku cemerlang sangat, aku lupe & lalai pada DIA yang Maha Kuasa. reda jela. ade hikmah disebaliknya. :)

"bila ALLAH cepat makbulkan doa, DIA sayang kite, bila lambat, DIA menguji kite, dan bila doa kite tak makbul, DIA merancang sesuatu yang lebih BAIK untuk kite. bersangka baik la pada ALLAH dalam ape jua situasi. The result is not the end of the world". ; pesan ayah aku. sorry, maaf ayah, umi, cikgu suhainy, teacher hijjah, cikgu shamsuri, cikgu kamaruddin, cikgu yang selalu menaruh harapan kat aku. aku tak dapat capai target. buat malu je. :( tapi terima kasih atas kate2 semangat kalian jugak. sangat terharu. :')

lepas ni, aku harap dapat masuk mane2 IPTA. nasib result aku takde failed. tapi aku harap dapat la jugak tawaran Matrikulasi. itu pun kire bersyukur. aku tak nak IPTS, nanti banyak la pulak duit melayang. kesian ayah aku. huhu. aku mesti azam nak kejar balik. heii, aku nak berjaye jugak macam korang la ! . Ya Allah ya Tuhan, berikanlah aku peluang kali ini, untuk aku berjaye. amin.

There is no success without failure,
Hardship and pain you have to endure,
When you fall or get hit,
Do not give up or quit.


GO NANI ! YOU CAN DO IT ! :)


20 comments:

  1. fuyoooooooooo bm A1 seyh!
    tina anak cikgu bm pun xA1 tau! hoho -.-'

    ReplyDelete
  2. x pelah nani..
    kita hanya merancang dan menghararap..
    Allah yang menentukan...perancangan dia hanya dia yang tahu..dan yang terbaik..
    ada hikmah semua ni..!
    sabarlah dan jangan give up...
    bak kata ayah aku..
    when we failed we will appreciate success..!

    ReplyDelete
  3. tna ; hahak, bm je a1 syg oii, xpela reda je. :)

    ReplyDelete
  4. dayah ; thanx dayah ! i do agree with u babe, :))

    ReplyDelete
  5. xpe....usehe len kali!!
    rezeki allah kat mne2...

    ReplyDelete
  6. shs ; thnx for the support ! :))

    ReplyDelete
  7. laa..
    xpe.. aku pnya result pon x masyuk..
    perjalanan kita masih jauh lagi..
    masih byk yg perlu dikejar dan dicapai..
    ada hikmah di sebalik setiap kekecewaan (mak aku cakap)..
    klau bukan skrg, satu hari nanti mungkin..
    bapak aku pulak cakap, what doesnt kill you make you stronger..
    ada kaitan ke??

    ReplyDelete
  8. teha ;

    i do agree ! same2 kite mengejar pelangi, cewah :))

    ReplyDelete
  9. budak KA rupenye..
    teori ekau apa mcm???

    ReplyDelete
  10. same kite!!
    sedayh..
    tapi takpe..
    redha..
    tak perlu toleh kebelakang~
    pandang kehadapan!!
    cayok!!

    ReplyDelete
  11. sunyi ;betol, aku sokong kau ! :)

    ReplyDelete
  12. atok ; manede tok, atok lagi gempak la. :(

    ReplyDelete
  13. uhu
    takpeh2
    same goes to me,
    kecewe tahap gaban dow.

    :(

    ReplyDelete
  14. para ; teruskan usaha la nampaknye :(

    ReplyDelete
  15. laaa results ni semua starting untuk melangkah ke kehidupan yang baru ,tak semua orang dapat apa yang dia nak jadi dengan apa yang terjadi pasti ada hikmah dr ALLAH mungkin sekarang tak dapat apa yang awak nak tapi dengan ini semangat awak akan bertambah untuk berusaha dengan lebih lagi insyaallah awak berjaya ,jgn risau kita semua sama (:

    -lidyarusli (ex schoolmate walaupun tak kenal)

    ReplyDelete
  16. lidya ; yaa terima kasih & pastunya saya kenal awak :)

    ReplyDelete

kata