like this blog?

Sunday, April 10, 2011

give me a strength

assalamualaikum, semoga semuanya dirahmati Allah SWT.

6 bulan berlalu tiada yang berubah,
Sakit yang tidak kebah-kebah,
Mungkin inilah dinamakan musibah,
Yang mana aku harus muhasabah,
Setiap dugaan semestinya berhikmah,
Jadi aku perlu kuat dan tabah.

Ya Allah ya Rahman berilah ku kekuatan,
Sesungguhya kadangkala tidak mampu ku tahan,
Untuk menanggung semua ini sendirian,
Bermacam ikhtiar telah aku lakukan,
Seharusnya aku tahu inilah ujian dugaan,
Dan aku yakin setiap sakit punya rawatan.

Sabarlah duhai diriku,
Masih ada orang yang menyayangimu,
Kau punya keluarga, sahabat dan teman sejatimu,
Mereka tidak pernah putus menasihatimu,
Memberi kata-kata semangat buatmu,
Bersusah payah menceriakan hidupmu,
Untuk melihat ada senyuman terukir di bibirmu.

Sungguh, aku terharu dengan usaha kalian,
Tiada apa yang dapat ku beri sebagai balasan,
Hanya terima kasih dan balasan doa ku utuskan,
Untuk setiap inci pengorbanan yang dilakukan.

Untuk umi dan ayah, maaf selalu menyusahkan, selalu mengadu segala.
Ya, anakmu manja, sudah besar panjang lagi mahu menyusahkan orang tua.
Usahlah orang lain mengata, aku pasti umi ayahku lebih memahami anaknya.

Untuk sahabat, dan juga sepupu rapat sekalian,
Terima kasih untuk simpati yang kalian berikan,
Bukan belas simpati yang ku harapkan,
Cukuplah hanya doa yang ku pohon dikirimkan.

Untuk encik N, terima kasih selalu ada dengan orang, awak selalu cari masa untuk teman orang. Awak selalu ada bagi kata-kata semangat. Maaf, sungguh, dah banyak, terlalu kerap menyusahkan awak. Dah cuba untuk gerak sendiri, awak tetap tak bagi orang gerak sendiri. Risau eh? Hehe XD Terimak kasih ye awak, sangat. . :)


PS post hari ini agak emo ya, mungkin tekanan. sabarlah, ada yang lagi teruk, dan aku pasti ini pasti ada ubatnya. senyum! :D
maaf.

2 comments:

  1. nani saba ehh... kuatkan semangat...

    ReplyDelete
  2. sabar nani.ada orang lebih besar dugaan nya.okeyh?aku doa kan kau sehat sehat selalu.dan dimudahkan dalam segala urusan kehidupan.okeyh sayang? :)

    ReplyDelete

kata