like this blog?

Thursday, February 5, 2009

ulu yam ; sayangi alam sekitar.

cuti wilayah, aku pergi the woods resort, ulu yam bersama saudara mara seramai 15 orang, tak ramai pun, maklum la, budak2 sekolah, sebab kami selangor, hehe. pergi saje nak mandi menikmati sungai & air terjun yang kononnya cantik & mendamaikan. memang seronok gila, sebab tak ada oorang pun, cuma kita2 je, wee ~

aktiviti2 tak rasmi ka
mi ;
  • main air sungai
  • syampu beramai2
  • barbeque
  • makan sambil duduk kat dalam air sungai
  • main hujan *tiba2 hujan sekejap
  • semestinya bergambar !














pemandangan sungai kat ulu yam. ni masa hujan. cantik kan? sangat damai. :) *3 orang tu kakak2 saudaraku yang tak ingat nak balik, main hujan lagi, :D















tapi sayang, kat seberang bahagian sungai tu, ada air sungai yang sangat kotor, macam air teh lihatnya, keruh, menyakitkan mata memandang. salah siapakah ini? manusia yang tidak bertanggungawab, melakukan pembinaan & seterusnya buang pula kat sungai. kalau macam ni terus-menerus, nampaknya, negara kita tidak mustahil kekurangan air bersih satu hari nanti.


pengajaran ;

kita patut jaga sendiri khazanah semula jadi kat malaysia ni, jangan mengharapkan orang lain je, kalau bukan kita sendiri yang mulakan, sape lagi kan? jadi renung2kan dan selamat beramal. :)

4 comments:

  1. ulu yam! haha.
    tina slalu gile g tmpat ni coz dkat ngan umah
    skola syed mashor dlu pun area ulu yam gak
    best woooo. sejuk ja. hihi

    ReplyDelete
  2. ha'ah babe, tau xpe, best je, hehe :)

    ReplyDelete
  3. wah!!siap ade pengajaran!!
    yep..
    cintai sungai kita!!!!

    ReplyDelete
  4. haha, saje je,
    tau xpe hanif. :)

    ReplyDelete

kata