like this blog?

Friday, January 30, 2009

cuti ; trip ; utara. :)

cuti raya cina kali ni, ayah aku balik dari arab saudi, cuma bercuti 2 minggu je, tapi tak pe, tu peluang kami sekeluarga pergi bercuti di samping ikut rombongan kenduri kawin sepupuku utara nun, di kedah ; kak hajar. YEAY !

macam2 gelagat ahh kalau dah berkumpul tuh. haih. time dalam perjalanan, macam biase aku mesti tidur punye, ngantok & boring seyh, HAHA. aku bangun pun agak2 kalau nak makan, solat, & bile2 mase aku suke nak bangun, agaga.

rombongan kereta ; 6 buah kesemuanye, termasuk dua bas yang disewa khas. agak ramai & meriah. ni majlis dekat dengan sawah padi weii. rase m
acam unik je. almaklum la, aku dah lame gila tak pergi kenduri kat kampung, kuno betul aku, ngahaha.

berikut ni foto2 yang sempat uploaded la. foto terlampau banyak duh. ngehehe ;

















kalau korang perasan, tengok yang kat belakang2 tu sekali pakai tali pinggang keledar beb. sebenarnye kami takde la baik sangat pun na
k pakai. tunggu ayah warning dulu la baru pakai ; " polis2 ! cepat pakai tali pinggang keledar! ", hah kelam kabut la kami bertambah terkial2 cari tali pinggang keledar tu. agak2 dah selamat, buka la balik, HAHA. rimas pulak.

PS ; tapi korang jangan ikut ye ! sendiri tanggung la.

















boring duhh. nak tidur dah tak tau nak mimpi ape lagi dah, agaga. so untuk hilangkan bosan tahap karma, kami tengok dvd c
ite LEMONY SNICKET'S ; A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS. agak best jugak la cite ni walaupun dah berkali2 tengok. LIAM AIKEN hansome gila siot, HAHA. abang sampai dah naik hafal semua dialog dia, tabik spring la ! :)




















ini pulak nak hampir semua ahli keluarga sebelah ummi, tak ramai sangat pun yang ade sebab kami adalah sebuah keluarga yang sangat besar ; 7 anak 7 menantu termasuk 33 cucu & 2 cicit kpd uwan hajah saedah. sang
at meriah+kecoh gila kalau dah berkumpul. tambah2 semua gila posing & camera, ngaha, best je !



















antara gadis ; cucu uwan hajah saedah ;
ni semua MALAYSIAN NEXT TOP MODEL ! HAHA sumpah muka semua layak ke terutama aku? berangan je lebih, bukan aku kepingin san
gat pun. tak glamor la jadi model, ngaha.


















lawa kan sawah padi kat belakang ni? dekat2 situ la lokasi majlis kawin kak hajar. jarang duh dapat pergi kat sawah padi. so sekali sekala, ape salahnye kan jadi batak+jakun sekejap, agaga.



















ni kat koridor hotel ;HOLIDAY VILLA, ALOR SETAR. antara bilik aku dengan bilik pak itam kot. muka2 minta simpati seyh ! HAHA. serius oww aku cakap. tapi takde sape nak kesian kat kami. gila. takde benda nak buat, lepak kat situ pun jadi sementara nak tu
nggu pergi rumah sedare yang ala bau2 bacang.


















ini namanya gila photography, suke je nak snap gambar kat mane2 pun. tengok dalam lif pun boleh jadi. sementara nak tunggu tingkat 17, haih. kelakar je, ummi pun join, agaga.



















ni pemandangan ALOR SETAR dari tingkat 17 HOLLIDAY VILLA. nampak cantik jugak kan kat kedah ni. hurm, ape pun, aku tak perlu percutian kat luar negara atau yang mewah. cukup kalau aku pergi hanya dengan keluargaku. pasti seronok kerana ia diselitkan dengan unsur yang sangat meriah MALAYSIA itu cantik & aman sebenarnye. jadi kite patut bersyukur ye ! :)

4 comments:

kata