like this blog?

Sunday, May 1, 2011

investment

Woaaa semalam kan, dapat duit dari cik Zulaika Puad. Haha kenapa? Takkan la free2 je makcik ni nak bagi aku duit kan? Impossible. Mustahil. Haha. Tu dia hasil investment tau. Investment apa la pulak kan?

Okay meh nak cerita ni. Actually, selama sebulan lebih la kan. Tak ingat berapa hari tepat. Aku dengan makcik Zulaika ni buat satu perjanjian. Perjanjian di mana kami akan menyimpan tabungan sebanyak satu hari RM1. Benda ni berjalan sampai la habis final 30hb April 2011. Makcik Zulaika ni dia simpan duit dia sendiri la kan. Aku pulak simpan kat dia sebab dia ni memang boleh dipercayai takkan bukak duit tu. Kalau aku memang dah kebas la takboleh simpan sendiri HAHA. So tiap2 hari aku akan bagi RM1 kat makcik ni. Kalau aku lupa, aku akan double kan la nak cover hari yang aku lupa tu.

So setelah sebulan setengah, masa yang ditunggu2. Makcik Zulaika memulangkan duit hasil investment aku. Total dia takdela banyak mana pun sebab aku pun start lambat. Dapatlah RM39. Hey duit jugak tau. Sape la senang2 nak bagi RM39 kan kan kan?Alhamdulillah.

Jadi, semester depan aku nak start dari awal sem sampai akhir sem. Sehari minimum nak simpan RM1 kalau lebih pun takpe kot, jangan kurang. Masa final nanti baru ambil balik. Wah mesti banyak kan? Kalau macam ni nak buat setiap tahun la. Beli tabung, kunci orang lain pegang, semestinya orang yang boleh dipercayai kan. Seronok! *okay fine, aku tau dah ramai buat macam ni. Tapi sekurang2nya aku buat jugak. Kau buat ke? Haha lol.* ;p

*hasil investment. lagi satu set tukar dengan makcik Zulaika*

*dah tebal macam duit raya dah*

So kalau macam ni la hasilnya. Boleh simpan untuk 6 tahun nak kawen! Mesti sampai beribu2. Haha. Aduh, calon pun belum tentu, belajar pun belum habis, dah gatal ye. Takde gurau2 je. Tapi betul ape kan? Wah :O

Okay la. Taktau nak cakap apa dah ni. Bosan sorang2 kat kolej Murni ni. Esok balik. Yeay! Pakcik N esok jangan terlajak tido tau. Hehe. Daa~ :)

6 comments:

kata